Як діяти, якщо вам відмовляють у безплатному лікуванні

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безплатне лікування,  обстеження та ліки включно. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безплатному лікуванні. У МОЗ розповіли, які дії в цьому випадку необхідно зробити пацієнту. 

 

Що робити в таких ситуаціях?
Зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я – відповідного органу місцевої влади. Якщо це не допомогло, подайте скаргу до  Національної служби здоров'я України.

Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі обов’язково вкажіть:

  • Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
  • Дату події.
  • Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
  • Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
  • Деталі ситуації.
  • Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
  • Контакти для зв’язку.

Можливі порушення:

  • Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
  • Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
  • Примус до сплати “благодійного” внеску.
  • Неетична поведінка співробітників.
  • Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.

Подати скаргу до НСЗУ можна:

  • Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безплатним номером 16-77.
  • Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
  • Написавши звернення на особистому прийомі громадян.