Повідомлення від ЕСОЗ є основним способом підтвердження дій та інформування пацієнтів у електронній системі охорони здоров'я. Перше повідомлення пацієнт отримує під час реєстрації в системі або при поданні декларації лікарю первинної ланки. Надалі повідомлення можуть надходити у разі звернення до медичних закладів, зокрема щодо електронних направлень, е-рецептів, медичних висновків тощо.
МОЗ детальніше розповіло, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.
Повідомлення при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних
- Пацієнти, зареєстровані у системі, отримують відповідне сповіщення від системи. Реєстрацію пацієнтів у системі наразі проводять медичні працівники.
- Перше сповіщення надходить пацієнту при реєстрації та містить чотиризначний код для підтвердження правильності введених даних та належності номера телефону пацієнту.
- Під час реєстрації пацієнт обирає метод автентифікації: за документами, через законного представника або за номером телефону. Якщо вибрано останній варіант, повідомлення надходитимуть саме на цей номер – у вигляді СМС, або відтепер у Viber.
Повідомлення при поданні декларації лікарю
При поданні декларації сімейному лікарю пацієнт отримує сповіщення із кодом підтвердження. Назвавши цей код лікарю, пацієнт затверджує подання декларації.Зверніть увагу: лікарі не телефонують пацієнтам для отримання коду. Пацієнт має самостійно повідомити його лікарю під час особистого візиту.
Повідомлення при отриманні е-направлення
- Пацієнти отримують повідомлення зі 16-значним номером е-направлення. Наприклад, якщо лікар направляє вас до іншого спеціаліста, після формування е-направлення вам надійде повідомлення: "Ваше направлення: 6495-7332-1362-2361".
- Цей номер потрібно назвати в реєстратурі обраного медзакладу або лікарю перед прийомом. Виконавець не має права вимагати паперову версію направлення. Медичні послуги за е-направленням надаються безоплатно у закладах, які мають відповідні договори з НСЗУ.
Повідомлення при виписуванні е-рецепта
- Деякі лікарські засоби відпускаються лише за е-рецептом. Лікар створює цифровий документ, а пацієнт отримує повідомлення з номером рецепта та кодом погашення: "Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ".
- Пацієнт повідомляє фармацевту номер е-рецепта, а після підтвердження вибраних ліків надає код для їх отримання. В окремих випадках е-рецепт можна отримати дистанційно.
Повідомлення при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного)
Пацієнт отримує повідомлення із номером медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), якщо лікар сформував його в ЕСОЗ. Повідомлення з номером МВТН надсилається у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. МВТН надалі є підставою для формування електронного листка непрацездатності.Повідомлення з кодом підтвердження доступу до медичних даних
Пацієнти можуть керувати доступом до своїх медичних даних. Якщо лікар не має доступу, він формує відповідний запит, після чого пацієнту надходить повідомлення з чотиризначним кодом підтвердження. Лікар отримає доступ до даних лише після введення цього коду.Важливо!
Повідомлення від ЕСОЗ надходять на номер, який лікар вказав у системі при реєстрації пацієнта. Саме тому рекомендуємо при реєстрації обирати метод автентифікації за номером телефону та слідкувати за його актуальністю. Так ЕСОЗ оперативно повідомить вас про створення е-направлення або іншої медичної дії.
